2016年1月27日星期三

講個信字




個個都話要投資,放喺度只要越嚟越唔見使,買乜都好,簡簡單單買外幣,叻啲買吓股票窩輪,揑幾手匯豐,長線擺實賺。雞乸隻腳趾甲咁大隻字嘅條款,一大堆成份風險數據名詞,隻隻字都識但加埋一齊唔知做乜春,經紀講完一大餐都係發緊夢,結果講咁耐都係講個信字,人人都係咁買我唔買咪好笨實?銀行強積金寄嚟嘅信近乎密碼,睇晒成份都唔知係賺定蝕;不過,放心,學人話齋:長線擺,賺梗嘅。今日呀咩拍晒心口話樓價只會繼續升,聽日呀咩話邊隻股值得諗諗,身邊總有一兩個人講到自己投資乜都識乜都賺嘅能人,跟佢哋,冇死嘅。
有得賺,又點會冇諗過投資呢。只係強積金同十年前買落嘅儲蓄基金已經夠煩, 日常生活已經夠多濕碎嘢阻礙正經事,所以硬係的唔起心肝去好好投資吓。正所謂:長線擺,賺硬。我唔想一日到黑睇住啲金呀油呀美金呀外幣,然後心情跟嗰條忽高忽低嘅線時高時低。經濟我睇極都唔明,有人可以答我以前文化研究老師問嘅一條問題:世界嘅資源係咁多,用盡就唔會再有增長,點解經濟重可以不斷有增長?樓市點解可以升極重有?中國嘅發展換咗一大堆唔吸得嘅空氣唔飲得嘅水同食壞人嘅食物,呢個係咪增長極都重有嘅原因? 依稀記得嗰時同舊老細做網站,佢話唔相信YouTube,因為可能有朝一日會冇,放喺自己度穩陣啲。確實係唔知頭唔知路,但又冇佢咁好氣嘅我,隱晦話想像YouTube執笠,就好似想像互聯網會冇咗,又或者網上理財失效咁難。老細知我咩意思,乾笑咗一下。而家諗返轉頭,又係咪真係咁難以想像?呢啲係咪叫太龐大,所以唔會死(滔壁吐飛傲)咁樣?過咗幾年,我終於多咗啲啲舊老細嘅懷疑。
好似而家呢篇嘢咁樣,我信谷哥仔會儲存得妥當,重妥當過手寫落本簿仔然後唔知去咗邊,所以我冇留底。但係,谷哥會唔會有一日真係瓜柴,就好似以前萬人空巷嘅猩加咁樣?到時,我又點樣搵得返呢啲嘢?若果面書死咗,我會唔見好多珍貴嘅相,同埋唔少剩係得面書聯絡嘅人。
呢套戲令我心驚嘅地方,係人(包括我自己)對龐大系統嘅信賴,同埋個個都做自己唔做好蝕嘅諗法。所謂嘅沽注,係因為大部份人都唔睇真啲,諗深一層 — 再次包括我。喺睇呢套戲之前,我的確打算要玩下講咗十世嘅投資,但真係乜染都唔撚識。我會好似戲入面嗰啲盲目樂觀笑笑口,睇落無辜其實無知嘅眾生一樣,死咗都唔知咩事。唔知頭唔路追追追,呢啲其實先係沽注一擲。呢個不斷膨脹嘅金融投資市場,其實係點樣煲出嚟。身為經濟白痴,呢種深入淺出得嚟又算生動嘅說教當然好受用;但我環顧上下左右前前後後真真假假,都有太多大到只好信任佢哋嘅嘢,例如電訊公司,例如電郵,又例如東江水。其實,睇完套戲後,我覺得如果唔可以篤穿所有呢啲藉人嘅信任/懶/跟風而為所欲為嘅嘢,其實可能同戲入面紫醉金迷死到臨頭都唔知嘅傻瓜蛋一樣。而零八年金融海嘯證明,傻瓜蛋係大多數,作惡嘅小數總有辦法走甩(而且捲土重來!)。
但係,講完一大餐,我都唔知可以由邊度做起。可能第一部係放棄用嚟打呢篇嘢嘅蘋果電腦。

沒有留言: