2014年7月11日星期五

摺埋啟示錄




不論企定定坐定,她都愛引導說:吸氣,拉長脊骨後頸;呼氣,沉個上半身落去。如是者,上半身黏近下半身,整個人摺埋。隔了一會,她一定會說,再吸氣,拉 — 長脊骨後頸;呼氣,睇吓上半身可唔可以再沉 — 多少少。她說的「吸氣」都是高音,「吸」字發音像真的吸了些氣進去,「長」字聽着舒適地拉長,「沉」字壓低聲線後停頓,「少少」是兩個輕快跳躍的高音 — 和理應的動作一樣。說得輕巧,她也做得優雅,其他人做不做得到卻是另一回事。

能夠如此巨細無遺的形容她的一字一句,是因為原來我已跟了這位老師學瑜伽一年有多。而將人摺埋是差不多每堂必做的,分別除了是企定坐,就係隻腳企幾開,坐喺度雙腳又點擺而已。

做過的都知,伸直雙腳摺埋睇落冇乜嘢,其實難度高好多,皆因腹部左右兩塊小小唔多覺眼嘅肌肉就要出多好多力。雖然咁做才是更上一層樓,但每次摺埋都唔覺意俾自己懶,輕輕曲咗膝頭。慢慢為意,努力令膝頭伸(舒適地拉長)直,但上半身就會彈起,摺得冇咁埋。強行扯到個上半身落去,也都不是用那兩塊唔多覺眼嘅「Core」。有意無心的放軟,雖然摺得埋,也其實是有其形而未得其實,亦是太放過自己了。特別是毛蟲式,每做雙腿總是震震吓,不斷用膊頭同頸力扯個人落去。自己知自己事,不等於有能力改進,反而是無助的跌入無底深淵。

有次又摺埋,老師走埋嚟,輕聲說:你嘅身體要習慣畀雙腳伸直。她的話,有如洪鐘,把懶惰偷雞的我敲醒。自此以後,我不敢待慢的做這些摺埋動作,認真做起來,也就不太輕鬆,甚至比一些看來難度甚高的動作更磨人,因為有得揀做錯,有得揀做錯是心魔。是可惜也是情理之中,有時我還是不自覺的沒用力伸 — 直,甚至不自知。

這時,老師會走埋嚟,輕聲說:你嘅身體要習慣畀雙腳伸直。

有如洪鐘。

我還在努力。但我記住,學了瑜伽一年有多,我嘅身體要習慣畀雙腳伸 — 直。

是時候要進步了。

沒有留言: